Tyrimo tikslas ir metodas
Tyrimo tikslas yra nustatyti ekranų prie kasų tinklo auditorijos elgseną – kiek žmonių žiūrėjo į transliuojamą reklamą, kuris dienos metas lankomiausias ir pan.
Auditorijos tyrimas pasitelkiant inovatyvę “out-of-home” auditorijos matavimo sprendimą Lietuvoje atliekamas nuo 2014 m. rugpjūčio mėn. Tyrimo metu pateikiami operatyvūs ir tikslūs duomenys, pagal kuriuos galima efektyviau panaudoti reklamos biudžetą.
Tyrimo metodas
Tyrime dalyvauja prekybos centro pirkėjai ir lankytojai praeinantys kasas, prie kurių sumontuotos elgsenos stebėjimo sistemos.
Tyrimo metu išanalizuotas 795.674 pirkėjų elgesys.
Pateikiami šie auditorijos rodikliai:
- reklamos/žvilgsnio fiksavimo trukmė;
- apsipirkimo įpročiai pagal lytį;
- apsipirkimo įpročiai pagal amžių;
- apsipirkimo įpročiai pagal savaitės dienas;
- apsipirkimo įpročiai pagal prekybos centro darbo valandas.
Tyrimas vykdytas 6-iuose prekybos centruose:
- Vilniaus Akropolis Hyper Maxima XXX, adresu Ozo g. 25, Vilnius;
- Maxima XX, adresu Liepkalnio g. 112, Vilnius;
- Maxima XXX, adresu Mindaugo g. 11, Vilnius;
- Maxima XX, BIG prekybos centras, adresu Ukmergės g. 369, Vilnius;
- Maxima XX, adresu Sausio 13-osios g. 2, Vilnius;
- Maxima XXX, adresu KaraliausMindoaugo pr. 49, Kaunas.
Tyrimo periodas: 2014.08.25 – 2015.06.05 *.
* Tyrimo duomenys atnaujinami kas mėnesį.
Reklamos matomumas – pagal žiūrėtą laiką
Kiek pirkėjų matė reklamą ir kiek laiko žiūrėjo?
79% pirkėjų mato reklamą ekranuose prie kasų.
* Atmetus 0-1 sek reklamos matomumo intervalą, gaunamas reklamos matomumo rezultatas.
Kada ir kokio amžiaus pirkėjas apsiperka?
Kada daugiausiai pirkėjų apsiperka savaitės laikotarpyje?
Kuriuo metu yra didžiausias pirkėjų antplūdis per visą darbo dieną?
Išvados:
- Reklamos matomumas ekranų prie kasų tinkle yra net ~79%;
- Vyresnio amžiaus pirkėjai, 36-65 m. amžiaus grupė, daugiausiai apsiperka 1-oje dienos pusėje, o jaunesnio amžiaus pirkėjai, 12-35 m. amžiaus grupė, aktyviausi 2-oje dienos pusėje, ypač vakarais.
- Kadangi > 58% pirkėjų video klipą mato iki 10 sek, siekiant didesnio reklamos efektyvumo rekomenduojama video klipo trukmė nuo 10 iki 20 sek;
- Pirkėjų srautai akivaizdžiai padidėja nuo 12 val. ir būna aktyvūs iki 21 val.
- Daugiausiai pirkėjų prekybos centrai sulaukia savaitgaliais – penktadieniais, šeštadienis ir sekmadienis.